Τετάρτη, 18 Ιουλίου 2012

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ: Τον πάνε «τρένο» στους ιδιώτες

Με φουλ ρυθμούς εργάζεται η συγκυβέρνηση ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ για την ανεύρεση ιδιώτη επενδυτή που θα του εκχωρηθεί ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) αδιαφορώντας για τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει η ιδιωτικοποίηση για τους εργαζόμενους στον Οργανισμό, τους χρήστες του τρένου, αλλά κύρια και στην ίδια την παραγωγική βάση της χώρας.
Από την πρώτη μέρα ανάληψης των καθηκόντων του, ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, Κ. Χατζηδάκης, έθεσε ανάμεσα στις προτεραιότητές του την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, έχοντας βεβαίως και την... πείρα της «Ολυμπιακής Αεροπορίας». Επισήμως όλες αυτές τις μέρες δεν έχει ανακοινωθεί κάτι σχετικό όμως η διαρρέουσα φημολογία ανέφερε ότι βρισκόμαστε ενώπιον εξελίξεων στον εθνικό σιδηρόδρομο, κάτι που σύμφωνα και με τις κυβερνητικές μνημονιακές δεσμεύσεις πρέπει να γίνει εντός του έτους. Επιπλέον και το κλιμάκιο της τρόικας που πρόσφατα επισκέφτηκε το υπουργείο Υποδομών, ανάμεσα στα άλλα, πίεσε για την ταχύτατη «απαλλαγή» του κράτους από τον ΟΣΕ, αν είναι δυνατόν ακόμη και μέσα στους επόμενους μήνες.
Να υπενθυμίσουμε ότι το αρχικό σχέδιο ιδιωτικοποίησης προέβλεπε την παράδοση του ομίλου ΟΣΕ σε ιδιώτη επενδυτή, «λευκό» από χρέη (αυτά, ύψους περίπου 10 δισ. ευρώ, μεταφέρονται στον κρατικό προϋπολογισμό και στις «πλάτες» των φορολογούμενων) με το σύνολο του δικτύου και της υλικοτεχνικής υποδομής του. Η τεράστια ακίνητη περιουσία του Οργανισμού - η οποία δεν έχει εξ ολοκλήρου αποτιμηθεί - σύμφωνα με το νόμο Ρέππα υποτίθεται ότι περνούσε στα περιουσιακά στοιχεία του Δημοσίου, «δέσμευση» που πλέον θα πρέπει να θεωρείται παρελθόν, τουλάχιστον όσον αφορά τα πιο κερδοφόρα τμήματά της, όπως οι εκτάσεις που προβλέπεται η δημιουργία εμπορευματικών κέντρων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το βέβαιο είναι ότι κανένας «επενδυτής» δεν αγοράζει χρέη, αυτά πάντοτε περνούν στις πλάτες εκείνων που πληρώνουν μόνιμα τα «σπασμένα», ενώ ταυτόχρονα απαιτούν και «ανταγωνιστικό» επενδυτικό περιβάλλον, με απλά λόγια, δηλαδή, το ουσιαστικό τσάκισμα κάθε εργασιακής, περιβαλλοντικής, φορολογικής ή άλλης υποχρέωσης, ώστε να μετρά σίγουρα κέρδη.
Να σημειώσουμε ότι οι μέχρι τώρα συνέπειες της «εξυγίανσης» του ΟΣΕ που επέφερε ο νόμος Ρέππα, ήταν η ουσιαστική κατάργηση των δρομολογίων για ολόκληρη την Πελοπόννησο - που για την αναβάθμιση του δικτύου της είχε δαπανηθεί πακτωλός χρημάτων -, τη Θεσσαλία και τη βορειοδυτική Μακεδονία, καθώς και την οριστική κατάργηση των διεθνών δρομολογίων του. Τεράστιες είναι οι περικοπές ακόμη στο «ζωντανό» τμήμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δρομολόγια εντός της Αττικής και σε κοντινούς προορισμούς (Χαλκίδα - Κιάτο), και όλα αυτά συνοδεύονται παράλληλα με μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.
  • Χτες βράδυ, μετά το τέλος του άτυπου Συμβουλίου Μεταφορών και Τηλεπικοινωνιών στην Κύπρο, ο Κ. Χατζηδάκης επιβεβαίωσε τη «βούληση από την πλευρά του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης να προχωρήσουμε σε αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».